e-Twinning Avrupa Projemiz İLKÖĞRETİMDE ROBOTİK KODLAMA

e-Twinning Avrupa Projemiz İLKÖĞRETİMDE ROBOTİK KODLAMA

e-Twinning Projemiz

İLKÖĞRETİMDE ROBOTİK KODLAMA

“ROBOTIC CODING IN ELEMENTARY SCHOOL”

 

Kurucusu olduğumuz Trabzon Düzköy Düzalan İlkokulu ile Romanya yabancı kurucu ortağımız No.117 Ortaokulu, Bursa Gürsu Yüksel Bodur İlkokulu, Çorum BİLSEM ve Ankara Gölbaşı Gündüz Alp İlkokulu ile beraber beş okul, on bir sınıf ile başladığımız ‘’İLKÖĞRETİMDE ROBOTİK KODLAMA’’ (ROBOTIC CODING IN ELEMENTARY SCHOOL) adlı e-Twinning projemizde sona yaklaştık.   

 

22.06.2023 193

Kurucusu olduğumuz Trabzon Düzköy Düzalan İlkokulu ile Romanya yabancı kurucu ortağımız No.117 Ortaokulu, Bursa Gürsu Yüksel Bodur İlkokulu, Çorum BİLSEM ve Ankara Gölbaşı Gündüz Alp İlkokulu ile beraber beş okul, on bir sınıf ile başladığımız ‘’İLKÖĞRETİMDE ROBOTİK KODLAMA’’ (ROBOTIC CODING IN ELEMENTARY SCHOOL) adlı e-Twinning projemizde sona yaklaştık.   Projemize okulumuzdan 1-A sınıfı Nazan BAL ve 3-A sınıfı Uğur ŞAHİNBAŞ ve öğrencilerimiz katıldılar.

 

İlkokul öğrencilerimizle seviyelerine uygun bilgisayarsız, kağıt üstünde robotik kodlama çalışmaları yaptık; süreç ilerledikçe öğrencilere bilgisayar ve akıllı tahta kullanımı öğrettik ve bilgisayarlı kodlama çalışmalarına adım atmaları sağladık. Öğrenci grubu ilkokul öğrencileri olacağı için öncelikle oyunlarla, dramatizasyonlarla başlayadık. Daha sonra kağıt üzerinde farklı kodlama etkinlikleriyle devam ettik. Ortak ürünlerle beraber diğer okul öğretmenleriyle, öğrencileriyle ve tüm velilerimizle beraber işbirliği odaklı çalışmalar yürüttük. Okul imkanlarına göre bilgisayar sınıfında ve akıllı tahtada öğrencilere bilgisayar kullanımını öğrettik, WEB 2 araçlarını yoğun kullandık, en başta avatarlarını kendileri oluşturdular ve devamında MEB’in desteklediği internet sayfalarında (blockly.eba.gov.tr) kodlama faaliyetleri yaptık.

Bu projemizle, ortak okullarımızla beraber öğrencilerde kodlama bilinci ve becerisi geliştirme, ilgi alanlarını keşfetme, dijital dünyaya uyum sağlama, analitik düşünme becerisi kazandırma, yenilikçi düşünme, motor kabiliyetlerini geliştirme, kolaylıkla odaklanabilme, ekip çalışması yapabilme, olaylar-durumlar arasında neden sonuç ilişkisi kurabilme, makinelerin çalışma mantığını kavrama, WEB 2 araçlarını öğrenme seviyelerine uygun programları kullanarak ürün oluşturma,  plan yapmayı öğrenme, karar verme becerisi kazanma, etkili iletişim kurma becerisi kazanma, derslerle ilişkili kazanımların edinilmesini amaçladık.

 

         Tüm öğretmen ve öğrencilerimize projemizde başarılar diliyoruz.

         PROJEMİZİN ANA SAYFASI : https://school-education.ec.europa.eu/tr/networking/projects/140723

         FİNAL ÜRÜNÜMÜZ SANAL GEZİ:    https://www.artsteps.com/view/6493053c1b879c4dcbefea0a22-06-202322-06-202322-06-202322-06-2023

 

 

 

 

22-06-2023
22-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202302-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-202322-06-2023